Translate it!

niedziela, 2 grudnia 2012

Obudź mnie Caffe Latte :)

CZAS PRZYGOTOWANIA: 10minut
CZAS OCZEKIWANIA: 0

ILOŚĆ PORCJI: 1
CENA OGÓŁEM:
około 2,45zł/2,29zł 
PORANNY UŚMIECH: bezcenny
LISTA ZAKUPÓW:
kawa w postaci saszetki ,jak na zdjęciu 0,45zł
mleko ok 2zł za litr
opcjonalnie czekolada,cynamon,wanilia
LUB
Mokate Latte 2,29zł 

1. Zaczynamy od zaparzenia kawy w osobnym naczyniu ,może to być kubek ,ale najlepiej wyszperać naczynie z dziubkiem (kawy powinno być 2razy mniej niż mleka,nie tak jak na zdjęciu)

2. Mleko podgrzewamy,(ale nie gotujemy) następnie spieniamy za pomocą :
a) ręcznej trzepaczki do jajek (nie posiadam) 
b) automatycznego spieniacza (Ikea 5,99zł na baterie) -na zdjęciu od lewej
c) miksera z końcówką do ubijania  -na zdjeciu w środku
d) shakera (jeśli mamy czas) 
e) z gotowca (MOKATE Latte ,proszek zalewamy wodą i voilà! Mleko samo się spieniło)
UWAGA!
Shaker jest dosyć nieporęczny,ponieważ możemy do niego wlać zaledwie odrobinę ciepłego mleka (około 1/5 wysokości shakera) ,ponieważ istnieje ryzyko wybuchu-sprawdziłam więc wiem ,co mówię :) Dlatego jeśli bardzo wam zależy na użyciu właśnie shakera róbcie to na kilka tur,co jakiś czas zbierając piankę i przelewając ją do kubka.


3. Przechylamy szklankę z mlekiem tak,aby kawa mogła powoli opadać po ściance ,następnie przelewamy kawę powoli. (Opcja dla naczynia z dziubkiem)

4. Jeśli nie macie naczynia z dziubkiem,przygotujcie łyżkę stołową i za jej pomocą albo nabierajcie kawy , przenosząc ją z jednego kubka do drugiego,albo odwróćcie ją środkiem do dołu i powoli lejcie kawę po jej grzbiecie.

5. Jeśli pianka zmniejszyła swoją objętość,doróbcie tyle,aby cała szklanka była zapełniona

6. Na koniec kawę możemy posypać startą czekoladą,cynamonem czy startą laską wanili-wybór należy do  was.Ja dorwałam w sklepie laskę cynamonu za 4 złote (bodajże kamis) ;)

2 komentarze:

  1. Chodź to nie jest mój ulubiony rodzaj kawy, nie mam nic przeciwko temu, by Ktoś mnie obudził robiąc ją specjalnie dla mnie:)
    Twoja pięknie wygląda!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawaaaaaaaaaaaaaaaaaa <3
    *i to by było po konstruktywnym komentarzu bo gdy widzę kawę to się rozpływam ze szczęścia-czyli wyznania kawoholika*

    OdpowiedzUsuń